Львівський бізнес в умовах карантину: Виживуть лише акули

Запровадження загальнонаціонального карантину змушує бізнес проходити іспит на стійкість до криз. Виклик є надзвичайно складним, криза була очікуваною лише для одиниць, до того ж вдарила дуже різко, прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав. Здавалося б, ніщо не може спустошити наші вулиці, офіси та магазини буквально в лічені дні. Середній та великий бізнес був вимушений різко змінитись. Або закритись. 

Про лайфхаки, завдяки яким вдалось утриматись на плаву, поділились бізнесмени Львівщини. 

Ставки на комунікації, соціальну відповідальність та «молекулярний HR» - такими є основні тренди останніх днів. Якщо раніше бізнеси використовували ці три інструменти для стабільності, то зараз для виживання. А інколи навіть і для розвитку. Як виявилось, коли бізнес має у своїх руках інструменти, що створюють репутацію та будують довіру, він зможе керувати кризою. 

Платити меншу заробітну плату? Не проблема – HR зробив все, щоб працівник зрозумів, що працює на найкращий бренд, альтернатив немає. А комунікації подбали про те, щоб всі навколо розуміли, що бізнес відповідальний і довіряли його діям. Тимчасово відправити у відпустку? Теж не проблема, брендам, яким довіряють, це зробити в рази легше. 

Чесний бізнес

Cоціальна відповідальність виявляється не лише у згоді припинити основну діяльність через ризик поширення коронавірусу, але й у намаганні максимально людяно вибудовувати стосунки із працівниками у складних обставинах.

Не секрет, що коли підприємство змушене зупинити діяльність через будь-що, у голові рядових працівників мимовільно пробігає рядок «я лишився без роботи..». Якщо не комунікувати на цю тему із працівниками, то негатив розростатиметься з неймовірною швидкістю, і може призвести до репутаційної кризи, навіть якщо роботодавець ні в чому не винен. Не варто забувати й те, що за найновішими дослідженнями талановиті, дійсно вартісні працівники зараз обирають тих роботодавців, цінності яких толерують. Вони приходять не лише за заробітком, а й за можливістю стати співтворцем бренду, який є виразом професіоналізму і високої якості у тій чи іншій сфері.

Розуміючи це, компанії які опинилися в умовах вимушеного простою, маючи велику кількість працівників, яких не хочуть втратити, покладаються у комунікаціях із ними, у першу чергу, на власну порядність і чесність.

Генеральний директор Kumpel Group Андрій Янчук розповів:

«Kumpel Group – це ресторанний бізнес, усі заклади зачинені на час карантину. У нас зараз працює лише два напрямки, які дозволяють забезпечувати роботою частину наших працівників: активно розвиваємо доставку їжі та крафтового пива, незабаром почнемо пропонувати готові заморожені страви.

Джерело: Kumpel Group

Усіх решта працівників написали заяви про відпустки за власний рахунок з можливістю повернутися до співпраці після завершення карантину. За відпрацьований у березні час компанія, безумовно, платить. Зрозуміло, будь-який простій – це непопулярна річ, і не можна людей просто поставити перед фактом коротким офіційним повідомленням. Це потребує спілкування з можливістю зворотного зв’язку, з питаннями і поясненнями. Розуміючи це, ми узгодили принципові моменти, і ведемо комунікацію через директорів закладів, кожен з яких добре знає і відчуває свій колектив. Таке особистісне спілкування – є підтвердженням нашої чесності.

На жаль, прогноз щодо завершення карантину і початку роботи - невизначений, тому надавати обіцянки не будемо, але ми дуже хочемо відновити роботу з тією ж командою. Компанія є надійним роботодавцем, і ми дуже цінуємо цю репутацію».

Турбота про безпеку

Турбота про безпеку людей стала основоположною засадою діяльності для тих компаній, яким дозволено працювати у цей період.

Директор компанії «Екран-Вікносвіт», що спеціалізується на виготовленні віконних систем, Мирослав Карпінський розповів, що до можливого введення карантину на підприємстві підготувалися завчасно.

«Загальну інформацію щодо роботи в умовах карантину ми роздрукували з сайту МОЗ України за кілька тижнів до запровадження карантину, і розмістили її на випередження на усіх інформаційних стендах, на випередження.

Зараз підприємство працює спокійно. У нас є офіс та виробництво. 90% офісних працівників працюють дистанційно, решта 10% працюють в офісі у засобах захисту з дотриманням потрібної соціальної дистанції.

Ми одразу попросили людей, які за віком є у групі ризику, самоізолюватися, і вони погодилися. На виробництві перед початком роботи працівники проходять температурний контроль. Щоб підтримувати належний санітарний стан ми щодня дезінфікуємо приміщення і проводимо у них кварцування. Люди забезпечені достатньою кількістю захисних масок, по всьому виробництву розставлені ємності з дезінфектором», - розповів він.

Джерело: @ekranviknosvit/Facebook

За словами керівника ДП «Екран-Вікносвіт», зусилля витрачені на підготовку підприємства до роботи в карантині і на посилене інформування працівників – через інформаційні оголошення, роботу HR, повідомлення у групах підприємства, - дають позитивний результат: ті працівники, які з оголошенням карантину панікували і вирішили тоді лишатися вдома, зараз виявляють бажання повернутися на роботу.

Стратегічно важливі

На підприємствах, робота яких необхідна суспільству в умовах карантину, HR-підрозділи проводять не лише застережне інформування, але й кампанії, скеровані на підтримку здорового психологічного клімату та підняття мотивації працівників.

Керівник компанії «ЛембергМіт», що є одним із провідних виробників і постачальників м’ясної сировини на українському ринку, Віталій Балух розповів:

«Ми є представниками харчової промисловості, тому працюємо. У нас сертифіковане виробництво, тому високі стандарти охорони праці, безпеки життєдіяльності, здоров’я людей – для нас норма, але було проведено низку заходів для налагодження роботи в умовах карантину.

Коли запровадили карантин, ми зробили свідомий акцент у наших зверненнях до працівників на тому, що компанія турбується про здоров’я членів їхніх родин. Звертаючись до наших співробітників, закликали і закликаємо дотримуватися усіх необхідних заходів гігієни та безпеки життєдіяльності не лише на роботі, а й весь час, бо від цього залежить здоров’я членів їхніх сімей, особливо людей старшого покоління. Потрібно робити все для того, щоб вберегти здоров’я своїх близьких».

За його словами, для працівників запроваджена система довезення на підприємство, деякі скооперувалися і по кілька приїжджають приватними автомобілями. Перед входом на роботу проводиться обов’язкова дезінфекція рук та вимірювання температури. По цілому виробництву в достатній кількості встановлені ємності з дезінфекторами, люди працюють у масках.

Джерело: @LembergMeat/Facebook«На підприємстві у всіх відділах на входах розміщені інформаційні бюлетені з необхідною інформацією. Також відповідальний за охорону здоров’я, охорону праці та дотримання запроваджених на підприємстві міжнародних стандартів за системою ХАССП, провів для кожного відділу навчання про дотримання правил безпеки: розповідав і показував, як передається коронавірус, як правильно мити руки, які засоби індивідуального захисту потрібні, і як правильно користуватися тощо.

Змінилася й робота менеджерів, офісних працівників, щоб зменшити кількість прямих контактів. Щоденні, щотижневі наради проводимо у телефонному режимі, обмін інформацією відбувається за допомогою електронної пошти. Такі непрямі контакти з використанням інструментів зв’язку у нас зросла в рази», - розповів керівник компанії «ЛембергМіт».

Посилення внутрішніх комунікацій

Цікавий досвід має компанія «Кормотех», яка забезпечує близько 30% потреби ринку харчування котів та собак в Україні. Під час запровадження урядових обмежень зоомагазини почали масово зачинятися, 8 млн домашніх улюбленців опинилися на межі голоду. Проте завдяки зусиллям компанії Kormotech, партнерів та об’єднань уряд дозволив продаж кормів.

Відтак у компанії створили антикризовий штаб, який напрацьовує та імплементує план дій з нівелювання впливу пандемії COVID-19 на кожного працівника та підприємство загалом. 

Джерело: KormotechДиректор з управління персоналом компанії «Кормотех» Андрій Кучеренко розповів:

«Ми виокремили три пріоритети: безпека працівників, інформування та безперебійна робота бізнесу. Спільно з командою ми розробили кілька сценаріїв, за якими будемо рухатись далі. Ключове рішення, яке ми прийняли - продовжувати працювати, максимально безпечно та ефективно, щоб завтра мати дохід і гарантувати робочі місця та виплату заробітних плат. Наразі нам це вдається.

Kormotech запровадив дистанційну роботу для 50% своїх колег. Працівники віком від 55 років у відпустках, є дехто і на самоізоляції: ті, хто контактував з людьми з-за кордону. Загалом їх близько 30 осіб.

На роботі дотримуємось протиепідеміологічних заходів: вимірюємо усім температуру тіла на вході у офіси, часто дезінфікуємо та прибираємо усі приміщення. Придбали респіратори та рукавиці для працівників.  Транспортуємо колег на виробництво відповідно до вимог уряду та місцевої влади. 

Ми посилили комунікацію з працівниками. Щоденно оновлюємо повідомлення на дошках оголошень, інформуємо через електронні скриньки, смс-повідомлення, корпоративні чати та групи у соцмережах. Ми почали проводити наради у режимі онлайн. Оскільки більшість працівників користуються смартфони, ми створили телеграм-канал, який став оперативним каналом комунікації. Також ми використовуємо відео-звернення керівника компанії, бо працівникам важливо дізнаватись, що “все ок” з перших вуст».

На часі – адекватні кроки влади

Та є компанії, які змушені були зупинити діяльність повністю. І власне те, що вони уособлюють потужні бренди роботодавців посприяло конструктивній реакції працівників – люди ставляться до болісних вимушених кроків із розумінням.

Заступниця директора та керівник відділу маркетингу комплексу «Аквапарк «ПЛЯЖ» Олена Анатійчук розповіла:

«Наш комплекс зупинений на 100%, ми не можемо надавати наші послуги ні онлайн, ні на аутсорс. У березні, поки ситуація була невизначена, – скорочували зміни, коли ж ввели положення – змушені були зупинитися.

Ми провели збори з керівниками підрозділів, де оголосили положення про зупинку на карантин, а вони уже безпосередньо спілкувалися з підлеглими. У випадках, коли було потрібно, я особисто комунікувала з працівниками. Я дуже вдячна усім працівникам, направду, – усі поставилися з великим розумінням. Зараз, фактично, ми перебуваємо «на низькому страті» – очікуємо, коли нам дозволять працювати».

Джерело: @Aqualviv/FacebookДіючи послідовно, такі компанії очікують на стабілізацію ситуації та адекватні антикризові дії держави.

«Узагалі, кризи бувають трьох типів. Перша – криза менеджменту, коли виникає проблема власне в управлінні, через брак ресурсів, чи брак знань, чи інших моментів. З цього сценарію можна легко вийти: провести необхідне навчання, залучити консалтинг, або замінити керівництво компанії.

Друга – криза галузі, коли діють зовнішні чинники. Наприклад, із зовнішнього ринку зайшов потужний конкурент чи з’явилося технічне ноу-хау, яке вибило з колії усю галузь.

Третя ж криза значно масштабніша – на рівні держави або світова криза; те, що ми спостерігаємо зараз. Однозначно, ця криза є зовнішньою, і ми як суб’єкти господарювання, на жаль, суттєво впливати на неї не можемо. У таких ситуаціях держава повинна брати на себе головну роль, злагоджувати гострі кути і допомагати бізнесу.

Що може робити бізнес: максимально ефективно використовувати власні ресурси стільки часу, на скільки їх вистарчить. Безумовно, роль бренду роботодавця у цій ситуації відіграє важливу роль: наскільки хорошими були стосунки роботодавця зі своїм колективом, настільки люди й проявляють розуміння ситуації, що склалася.

Однак у Західній Україні 99% бізнесів не мають таких можливостей, щоб утримувати своїх працівників, не працюючи, сплачуючи усі податки, зарплати тощо. Таких ресурсів просто немає.

Знаю, що в інших країнах у цьому процесі активну участь приймає держава: люди переходять на соціальне забезпечення. У нас, на жаль, такого немає», - прокоментувала Олена Анатійчук.

#КупуйГалицьке, #Львівськийтоваровиробник#КупуйЛьвівське, #FRESHPR, #СтратегічніКомунікації, #Комунікації

Автор: Юлія Поліковська, FRESHPR

Співпраця з нами

Київ

+38 044 453 74 79

вул. Дорогожицька, 1.

Львів

+38 032 247 00 43

пр. Крива Липа, 6, 2-й поверх.

Контакти