Наші новини

Криза – найкращий момент для розвитку великого бізнесу

Отож Україна таки входить в ситуацію економічної кризи. На перший погляд для багатьох бізнесів вона може завершитись крахом, втім експерти кажуть, що все залежить від стратегії, яку вибирають власники бізнесу. Принаймні експерт в галузі PR Орест Вачков у матеріалі для tmk-inform.lviv.ua не радить зараз економити на рекламному бюджеті – такі дії є надійною дорогою до знищення бізнесу

Оресте, наперше вже традиційне в цій ситуації питання: які галузі економіки можуть найбільше постраждати від кризи?

Насамперед постраждають ті галузі, які займаються обслуговуванням людей у приміщеннях, це і ресторанний бізнес, різноманітні салони, а також транспортна галузь. Однак проблеми можуть виникнути і в тих галузях, які на перший погляд мали б виграти від нинішньої кризи, як кур’єрська доставка. Наприклад нещодавно лідер галузі «Нова пошта» зараз готується до роботи у кризовій ситуації. Причиною цього є зменшення купівельної спроможностілюдей а також скорочення діяльности багатьох бізнесів, які користувались послугами кур’єрської доставки. Однак для багатьох фірм, які звикли змінюватись виникають нові можливості, і саме вони не будуть втрачати свої доходи.

Одна з найпопулярніших рекомендацій – переходити на он-лайн режим роботи. Це легко зробити дизайнерам, однак досить проблематичним є організувати стрижку волосся в он-лайн режимі.

Насправді можна підлаштуватись під умови, які виникають. Наприклад організувати перукарські послуги на свіжому повітрі, де ймовірність зараження зведена до мінімуму. Чи медичні консультації в он-лайн режимі. Просто треба трохи змінити напрямок роботи, тут все залежить від гнучкости бізнесу.

В умовах кризи підприємці починають економити, і однією із статей економії частоє рекламний бюджет фірми. Чи правильною є така стратегія?

Насправді реклама є відображенням стратегії розвитку бізнесу. Якщо бізнес вирішив колапсувати, то навіщо йому тоді реклама? Навпаки, це прекрасний момент для розвитку бізнесу, адже рекламні засоби в такий період дешевшають. Це питання загального оптимізму бізнесу, але практично всі великі бізнеси найбільший розвиток отримували в період кризи, вони використовували ситуацію, коли слабнуть конкуренти.

Львівський бізнес в умовах карантину: Виживуть лише акули

Запровадження загальнонаціонального карантину змушує бізнес проходити іспит на стійкість до криз. Виклик є надзвичайно складним, криза була очікуваною лише для одиниць, до того ж вдарила дуже різко, прийшла звідти, звідки її ніхто не чекав. Здавалося б, ніщо не може спустошити наші вулиці, офіси та магазини буквально в лічені дні. Середній та великий бізнес був вимушений різко змінитись. Або закритись. 

Про лайфхаки, завдяки яким вдалось утриматись на плаву, поділились бізнесмени Львівщини. 

Ставки на комунікації, соціальну відповідальність та «молекулярний HR» - такими є основні тренди останніх днів. Якщо раніше бізнеси використовували ці три інструменти для стабільності, то зараз для виживання. А інколи навіть і для розвитку. Як виявилось, коли бізнес має у своїх руках інструменти, що створюють репутацію та будують довіру, він зможе керувати кризою. 

Платити меншу заробітну плату? Не проблема – HR зробив все, щоб працівник зрозумів, що працює на найкращий бренд, альтернатив немає. А комунікації подбали про те, щоб всі навколо розуміли, що бізнес відповідальний і довіряли його діям. Тимчасово відправити у відпустку? Теж не проблема, брендам, яким довіряють, це зробити в рази легше. 

Чесний бізнес

Cоціальна відповідальність виявляється не лише у згоді припинити основну діяльність через ризик поширення коронавірусу, але й у намаганні максимально людяно вибудовувати стосунки із працівниками у складних обставинах.

Не секрет, що коли підприємство змушене зупинити діяльність через будь-що, у голові рядових працівників мимовільно пробігає рядок «я лишився без роботи..». Якщо не комунікувати на цю тему із працівниками, то негатив розростатиметься з неймовірною швидкістю, і може призвести до репутаційної кризи, навіть якщо роботодавець ні в чому не винен. Не варто забувати й те, що за найновішими дослідженнями талановиті, дійсно вартісні працівники зараз обирають тих роботодавців, цінності яких толерують. Вони приходять не лише за заробітком, а й за можливістю стати співтворцем бренду, який є виразом професіоналізму і високої якості у тій чи іншій сфері.

Розуміючи це, компанії які опинилися в умовах вимушеного простою, маючи велику кількість працівників, яких не хочуть втратити, покладаються у комунікаціях із ними, у першу чергу, на власну порядність і чесність.

Генеральний директор Kumpel Group Андрій Янчук розповів:

«Kumpel Group – це ресторанний бізнес, усі заклади зачинені на час карантину. У нас зараз працює лише два напрямки, які дозволяють забезпечувати роботою частину наших працівників: активно розвиваємо доставку їжі та крафтового пива, незабаром почнемо пропонувати готові заморожені страви.

Джерело: Kumpel Group

Усіх решта працівників написали заяви про відпустки за власний рахунок з можливістю повернутися до співпраці після завершення карантину. За відпрацьований у березні час компанія, безумовно, платить. Зрозуміло, будь-який простій – це непопулярна річ, і не можна людей просто поставити перед фактом коротким офіційним повідомленням. Це потребує спілкування з можливістю зворотного зв’язку, з питаннями і поясненнями. Розуміючи це, ми узгодили принципові моменти, і ведемо комунікацію через директорів закладів, кожен з яких добре знає і відчуває свій колектив. Таке особистісне спілкування – є підтвердженням нашої чесності.

На жаль, прогноз щодо завершення карантину і початку роботи - невизначений, тому надавати обіцянки не будемо, але ми дуже хочемо відновити роботу з тією ж командою. Компанія є надійним роботодавцем, і ми дуже цінуємо цю репутацію».

Турбота про безпеку

Турбота про безпеку людей стала основоположною засадою діяльності для тих компаній, яким дозволено працювати у цей період.

Директор компанії «Екран-Вікносвіт», що спеціалізується на виготовленні віконних систем, Мирослав Карпінський розповів, що до можливого введення карантину на підприємстві підготувалися завчасно.

«Загальну інформацію щодо роботи в умовах карантину ми роздрукували з сайту МОЗ України за кілька тижнів до запровадження карантину, і розмістили її на випередження на усіх інформаційних стендах, на випередження.

Зараз підприємство працює спокійно. У нас є офіс та виробництво. 90% офісних працівників працюють дистанційно, решта 10% працюють в офісі у засобах захисту з дотриманням потрібної соціальної дистанції.

Ми одразу попросили людей, які за віком є у групі ризику, самоізолюватися, і вони погодилися. На виробництві перед початком роботи працівники проходять температурний контроль. Щоб підтримувати належний санітарний стан ми щодня дезінфікуємо приміщення і проводимо у них кварцування. Люди забезпечені достатньою кількістю захисних масок, по всьому виробництву розставлені ємності з дезінфектором», - розповів він.

Джерело: @ekranviknosvit/Facebook

За словами керівника ДП «Екран-Вікносвіт», зусилля витрачені на підготовку підприємства до роботи в карантині і на посилене інформування працівників – через інформаційні оголошення, роботу HR, повідомлення у групах підприємства, - дають позитивний результат: ті працівники, які з оголошенням карантину панікували і вирішили тоді лишатися вдома, зараз виявляють бажання повернутися на роботу.

Стратегічно важливі

На підприємствах, робота яких необхідна суспільству в умовах карантину, HR-підрозділи проводять не лише застережне інформування, але й кампанії, скеровані на підтримку здорового психологічного клімату та підняття мотивації працівників.

Керівник компанії «ЛембергМіт», що є одним із провідних виробників і постачальників м’ясної сировини на українському ринку, Віталій Балух розповів:

«Ми є представниками харчової промисловості, тому працюємо. У нас сертифіковане виробництво, тому високі стандарти охорони праці, безпеки життєдіяльності, здоров’я людей – для нас норма, але було проведено низку заходів для налагодження роботи в умовах карантину.

Коли запровадили карантин, ми зробили свідомий акцент у наших зверненнях до працівників на тому, що компанія турбується про здоров’я членів їхніх родин. Звертаючись до наших співробітників, закликали і закликаємо дотримуватися усіх необхідних заходів гігієни та безпеки життєдіяльності не лише на роботі, а й весь час, бо від цього залежить здоров’я членів їхніх сімей, особливо людей старшого покоління. Потрібно робити все для того, щоб вберегти здоров’я своїх близьких».

За його словами, для працівників запроваджена система довезення на підприємство, деякі скооперувалися і по кілька приїжджають приватними автомобілями. Перед входом на роботу проводиться обов’язкова дезінфекція рук та вимірювання температури. По цілому виробництву в достатній кількості встановлені ємності з дезінфекторами, люди працюють у масках.

Джерело: @LembergMeat/Facebook«На підприємстві у всіх відділах на входах розміщені інформаційні бюлетені з необхідною інформацією. Також відповідальний за охорону здоров’я, охорону праці та дотримання запроваджених на підприємстві міжнародних стандартів за системою ХАССП, провів для кожного відділу навчання про дотримання правил безпеки: розповідав і показував, як передається коронавірус, як правильно мити руки, які засоби індивідуального захисту потрібні, і як правильно користуватися тощо.

Змінилася й робота менеджерів, офісних працівників, щоб зменшити кількість прямих контактів. Щоденні, щотижневі наради проводимо у телефонному режимі, обмін інформацією відбувається за допомогою електронної пошти. Такі непрямі контакти з використанням інструментів зв’язку у нас зросла в рази», - розповів керівник компанії «ЛембергМіт».

Посилення внутрішніх комунікацій

Цікавий досвід має компанія «Кормотех», яка забезпечує близько 30% потреби ринку харчування котів та собак в Україні. Під час запровадження урядових обмежень зоомагазини почали масово зачинятися, 8 млн домашніх улюбленців опинилися на межі голоду. Проте завдяки зусиллям компанії Kormotech, партнерів та об’єднань уряд дозволив продаж кормів.

Відтак у компанії створили антикризовий штаб, який напрацьовує та імплементує план дій з нівелювання впливу пандемії COVID-19 на кожного працівника та підприємство загалом. 

Джерело: KormotechДиректор з управління персоналом компанії «Кормотех» Андрій Кучеренко розповів:

«Ми виокремили три пріоритети: безпека працівників, інформування та безперебійна робота бізнесу. Спільно з командою ми розробили кілька сценаріїв, за якими будемо рухатись далі. Ключове рішення, яке ми прийняли - продовжувати працювати, максимально безпечно та ефективно, щоб завтра мати дохід і гарантувати робочі місця та виплату заробітних плат. Наразі нам це вдається.

Kormotech запровадив дистанційну роботу для 50% своїх колег. Працівники віком від 55 років у відпустках, є дехто і на самоізоляції: ті, хто контактував з людьми з-за кордону. Загалом їх близько 30 осіб.

На роботі дотримуємось протиепідеміологічних заходів: вимірюємо усім температуру тіла на вході у офіси, часто дезінфікуємо та прибираємо усі приміщення. Придбали респіратори та рукавиці для працівників.  Транспортуємо колег на виробництво відповідно до вимог уряду та місцевої влади. 

Ми посилили комунікацію з працівниками. Щоденно оновлюємо повідомлення на дошках оголошень, інформуємо через електронні скриньки, смс-повідомлення, корпоративні чати та групи у соцмережах. Ми почали проводити наради у режимі онлайн. Оскільки більшість працівників користуються смартфони, ми створили телеграм-канал, який став оперативним каналом комунікації. Також ми використовуємо відео-звернення керівника компанії, бо працівникам важливо дізнаватись, що “все ок” з перших вуст».

На часі – адекватні кроки влади

Та є компанії, які змушені були зупинити діяльність повністю. І власне те, що вони уособлюють потужні бренди роботодавців посприяло конструктивній реакції працівників – люди ставляться до болісних вимушених кроків із розумінням.

Заступниця директора та керівник відділу маркетингу комплексу «Аквапарк «ПЛЯЖ» Олена Анатійчук розповіла:

«Наш комплекс зупинений на 100%, ми не можемо надавати наші послуги ні онлайн, ні на аутсорс. У березні, поки ситуація була невизначена, – скорочували зміни, коли ж ввели положення – змушені були зупинитися.

Ми провели збори з керівниками підрозділів, де оголосили положення про зупинку на карантин, а вони уже безпосередньо спілкувалися з підлеглими. У випадках, коли було потрібно, я особисто комунікувала з працівниками. Я дуже вдячна усім працівникам, направду, – усі поставилися з великим розумінням. Зараз, фактично, ми перебуваємо «на низькому страті» – очікуємо, коли нам дозволять працювати».

Джерело: @Aqualviv/FacebookДіючи послідовно, такі компанії очікують на стабілізацію ситуації та адекватні антикризові дії держави.

«Узагалі, кризи бувають трьох типів. Перша – криза менеджменту, коли виникає проблема власне в управлінні, через брак ресурсів, чи брак знань, чи інших моментів. З цього сценарію можна легко вийти: провести необхідне навчання, залучити консалтинг, або замінити керівництво компанії.

Друга – криза галузі, коли діють зовнішні чинники. Наприклад, із зовнішнього ринку зайшов потужний конкурент чи з’явилося технічне ноу-хау, яке вибило з колії усю галузь.

Третя ж криза значно масштабніша – на рівні держави або світова криза; те, що ми спостерігаємо зараз. Однозначно, ця криза є зовнішньою, і ми як суб’єкти господарювання, на жаль, суттєво впливати на неї не можемо. У таких ситуаціях держава повинна брати на себе головну роль, злагоджувати гострі кути і допомагати бізнесу.

Що може робити бізнес: максимально ефективно використовувати власні ресурси стільки часу, на скільки їх вистарчить. Безумовно, роль бренду роботодавця у цій ситуації відіграє важливу роль: наскільки хорошими були стосунки роботодавця зі своїм колективом, настільки люди й проявляють розуміння ситуації, що склалася.

Однак у Західній Україні 99% бізнесів не мають таких можливостей, щоб утримувати своїх працівників, не працюючи, сплачуючи усі податки, зарплати тощо. Таких ресурсів просто немає.

Знаю, що в інших країнах у цьому процесі активну участь приймає держава: люди переходять на соціальне забезпечення. У нас, на жаль, такого немає», - прокоментувала Олена Анатійчук.

#КупуйГалицьке, #Львівськийтоваровиробник#КупуйЛьвівське, #FRESHPR, #СтратегічніКомунікації, #Комунікації

Автор: Юлія Поліковська, FRESHPR

Компанія FRESHPR забезпечила випуск 5-го «Вісника Єврорегіону Карпати», присвячений карпатському бджолярству

Асоціація «Єврорегіон Карпати - Україна», місією якої є послідовний розвиток Карпат, збереження довколишнього середовища, культурної спадщини та створення умов для соціально-економічного розвитку місцевих громад, публікує найважливішу інформацію про актуальні напрямки роботи, проекти та важливі події, що стосуються єврорегіону Карпати у своєму Віснику.

Вважаємо високою оцінкою професіоналізму те, що компанія FRESHPR залишається незмінним партнером у підготовці Вісників. Цього року їх вийшло уже два, перший – до щорічного Форуму місцевого розвитку, який відбувся у червні, а другий – до Дня місцевого самоврядування, який відзначили нещодавно, на початку грудня. Ми забезпечили макетування та високоякісний друк усього тиражу головного видання асоціації.

Зазначимо, найновіший номер Вісника присвячений карпатській бджолі. На сторінках цього випуску Асоціації «Єврорегіон Карпати – Україна» Ви маєте нагоду прочитати чимало цікавої інформації про особливості карпатського бджільництва; творчих бджолярів, які розвивають його; про хід реалізації проекту «Карпатська бджола – спільні заходи із збереження унікальної природної спадщини в українсько-польському прикордонні», що реалізується за фінансової підтримки Європейського союзу в рамках Програми транскордонного співробітництва «Польща – Білорусь – Україна 2014–2020»; а також останні новини Асоціації.

Компанія FRESHPR реалізувала чотири маркетингові проекти у межах програми ваучерної підтримки МСП

Цього року на Львівщині у межах Програми підвищення конкурентоспроможності Львівської області реалізовують проект «Інструменти розвитку бізнесу Львівської області». Представники малого бізнесу, змагаючись на конкурсній основі, отримують безповоротну фінансову допомогу у вигляді ваучерів на суму до 50 тис. грн на маркетингові, консалтингові послуги та до 100 тис. грн. на інновації. Маркетингові послуги для чотирьох таких компаній успішно реалізували у співпраці із компанією FRESHPR.

Так, для уже доволі відомого соціального підприємства «Туристичний клуб «Манівці» провели комплексний маркетинговий аудит, який дозволив виявити слабкі та сильні сторони представленості компанії в digital. На його основі компанія отримала рекомендації щодо подальшого успішного ведення активностей он-лайн. Також для підсилення впізнаваності бренду Турклубу «Манівці» брендували автомобіль та світшоти для працівників.

Для стартапу львівських архітекторів, які виводять на український ринок готові переговорні O.BOX, компанія FRESHPR розробила та реалізувала сценарій представлення новинки. Уперше безшумні переговорні O.BOX були презентовані на Київському міжнародному економічному форумі - 2019 для більше ніж 2000 учасників. Для проекту O.Box компанія FRESHPR забезпечувала медійний супровід: розробку і розсилку прес-релізів, налагодження зв’язків зі ЗМІ тощо. Як наслідок, про перспективний стартап повідомили одні з найрейтинговіших у своєму сегменті онлайн-видань AІN.ua та «24. Дизайн». Загалом охоплення склало 27000 осіб. Правильна стратегія публічного представлення допомогла швидко привернути увагу користувачів мережі Facebook до бізнес-сторінки стартапу https://www.facebook.com/o.box.small.meeting.rooms/, сформувати її первинну аудиторію та знайти перших клієнтів компанії.

Для компанії HAUS mobel, яка спеціалізується на продажі диванів та м’яких крісел, ми оновини сайт відповідно до оновлених цілей компанії. Після модернізації він став значно зручнішим та зрозумілішим як для b2b сегменту, так і для приватних клієнтів.

Потребу в оптимізації сайту мала і компанія «Рокла», яке займається постачанням та продажем гідравлічних візків різних типів. Для компанії ми впровадили рішення інтернет-магазину, чому передував детальний аудит усієї наявної на сайті інформації.

За умовами програми ваучерної підтримки до 25 грудня Департамент економічної політики Львівської ОДА перерахує на рахунок компаній, які реалізували затверджені конкурсом проекти, суму ваучерної безповоротної фінансової допомоги.

Проект реалізується за рахунок коштів Державного бюджету України, отриманих від Європейського Союзу у рамках виконання Угоди про фінансування Програми підтримки секторальної політики. Детальніше.

На відкриття Пивного Ательє Craft&Kumpel’ у Львові провели перший Beer Run та запустили серію вечірок.

КОЛИ ЗБІГАЮТЬСЯ СМАКИ ;)

28 вересня у Львові на пл. Ринок відбулося відкриття нового ресторану Kumpel’ Group, – Пивного Ательє Craft&Kumpel’. Компанія FRESHPR долучилася до організації події. Наша оригінальна пропозиція, базована на особистому досвіді, дозволила створити вдалу колаборацію пива, спорту і музики, хочемо розповісти про цей кейс детальніше.

Craft&Kumpel’ Beer Atelier – це ресторан свіжого кумпелевого пива, легких страв «авантурної кухні» та гучних вечірок для молодої публіки, орієнтованої на отримання нового гастромічного досвіду та креативного дозвілля.

У ресторані працюють пивні майстри, які влаштовують фахові дегустації крафтового пива та пивних коктейлів для гостей, присмачені унікальними історіями та розповідями. Усі страви готуються та подаються у вигляді оригінальних сетів – «авантурок», більшість із них можна їсти руками, що оптимально для дружнього частування і веселих компанійських посиденьок.

У день відкриття кумпелеві пива та «авантурки» дегустували відомі журналісти, фуд-блогери, гіди. Вони поставили відмінні оцінки втіленню концепції пивного ресторану.

«Заклад є важливим як пивний ресторан у такій стратегічній точці. Персонально для мене він видався дуже атмосферним. Може це якраз той випадок, коли високі стелі та багато відкритого простору можуть створити враження, коли багато людей оперують навколо тебе, а ти в центрі залу стаєш частиною цього процесу?!», – написав львівський блогер Astro Beer Duck.

У Пивному Ательє Craft&Kumpel’ вдалося створити дуже дружню і розкуту атмосферу.

«Інтер'єр у стилі loft із акцентом на автентичні деталі (скульптурні медальйони в першому залі, оригінальну плитку, кахляну піч..) Родзинкою закладу також стала Ізабелла  львівська горила, яка складе компанію усім бажаючим та ліжко, щоб випити хорошого крафтового пива лежачи ;)», – розповіла гід Анастасія Патер.

Горила Ізабела дійсно полюбляє крафтове пиво та веселощі, та найбільше вона любить цікаво проводити час із новими друзями. 

Цілком природньо горила Ізабела стала символом святкування – з’явилася на афішах, приуроченого до відкриття ресторану, першого у Львові Пивного забігу.

Провести у Львові фановий Beer Run запропонував керівник Львівського офісу FRESHPR Андрій Лазорко.

«Друзі! Запрошую на Beer Run, про який мріяв під час усіх складних трейлів та марафонів», – звернувся він до бігунів у Facebook. 

Пивні забіги популярні у багатьох країнах світу: учасникам треба пробігти «пивну милю», випиваючи по 0,35 л світлого пива, долаючи кожне коло. Цікаво, що професійні тренери рекомендують спортсменам вживати келих світлого пива після виснажливого марафону, оскільки воно відмінно відновлює водний та вуглеводний баланс.

Ідея сподобалася  багатьом львівським бігунам: учасниками Beer Run стали кілька Мавп, Банан, Спайдермен, Посіпака та ще 20 веселих героїв. На вулиці панувала вибухова атмосфера: вболівальники гучно підтримували героїв, не лякаючись осінньої зливи.

Після такого потужного заряду енергії, веселий настрій у Craft&Kumpel’ Beer Atelier досяг апогею.

Кульмінацією святкування стала гучна вечірка, організована із львівськими Night Ambassadors.

З появою ресторану, на мапі музичного Львова з’явилася нова яскрава цятка: тематичні ді-джей вечірки тут відбуваються щовихідних.

А Ізабела продовжує креативити і збирати друзів, щоб разом радіти життю: вона згадала, що у європейських містах завжди гостинно вітають учасників спортивних забігів. Підтримуючи усі правильні рухи, Ізабела вирішила почастувати кумплевим елем фінішерів-медалістів Львівського напівмарафону(!). 

Додатково рекламувати ідею не довелося: друзі Ізабели розповіли про це у соцмережах самі :)

Цікаво, а що Ізабела приготувала на Хелловін?

Компанія FRESHPR надаватиме маркетингові послуги малому бізнесу на Львівщині у межах проекту ваучерної підтримки

Агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks спільно із Департаментом економічної політики Львівської ОДА реалізовують проект «Інструменти розвитку бізнесу Львівської області» у рамках Програми підвищення конкурентоспроможності Львівської області.

У межах цього проекту представники малого бізнесу на конкурсній основі можуть отримати безповоротну фінансову допомогу у вигляді ваучерів на маркетингові, консалтингові послуги та інновації.

Раді повідомити, що компанія FRESHPR успішно пройшла прекваліфікацію сервісних компаній, і готова надавати маркетингові послуги суб'єктам малого підприємництва за рахунок ваучерів у рамках Програми підвищення конкурентоспроможності Львівської області.Відповідне рішення ухвалила Експертна комісія 23 вересня (https://loda.gov.ua/news?id=47433).

Прекваліфіковані компанії за рахунок ваучерів можуть надавати такі маркетингові послуги:

  • Створення/оновлення веб-сайтів, їх просування;
  • Розробка бренду продукції, логотипу, дизайну упаковки;
  • Поширення продукції в онлайн-магазинах;
  • Розробка і видання (друк) візуальних рекламних матеріалів (листівки, брошури, флаєри, рекламні каталоги, довідники тощо);
  • Участь у маркетингових заходах (виставки, промоційні кампанії, ярмарки, бізнес-покази або інші подібні заходи).

Компанія FRESHPR працює понад 10 років (http://freshpr.ua/hto-my), ми маємо великий досвід та успішні «кейси» у кожному із цих напрямків (http://freshpr.ua/proekty).

Конкурс із прийому документів від представників малого бізнесу на участь у програмі ваучерної підтримки стартує 25 вересня та триватиме до 10 жовтня.

Брати участь у конкурсі можуть суб’єкти господарювання, які:

  • підпадають під визначення «малого», згідно з положеннями Господарського кодексу України (чисельність персоналу не більше 50 осіб, річний дохід не перевищує 10 млн. євро);
  • не здійснюють діяльності, яка підлягає ліцензуванню;
  • мають зареєстроване місцезнаходження на території Львівської області;
  • не мають заборгованості із виплати заробітної плати та сплати податків;
  • виробляють фізичний продукт (самостійно або із залученням підрядних організацій, але є власниками прав інтелектуальної власності) або надають сервіси з високою доданою вартістю.

Запрошуємо суб’єктів малого підприємництва, які зареєстровані на території Львівської області, до участі у конкурсі та співпраці, якість наших послуг - гарантуємо.

Більше інформації про умови надання ваучерної підтримки за посиланням - https://business-support.lviv.ua/conditions_for_sme/

Документи для участі у конкурсі приймає агенція економічного розвитку PPV Knowledge Networks у приміщенні Business Hub за адресою: вул. Шота Руставелі, 12. Документи приймаються щоденно із до 10 жовтня включно, із 10:00 до 20:00.

У день народження Андрія Кузьменка відбувся симфонічний концерт «Шампанські очі» у Львівському ботанічному саду

У день народження Кузьми Скрябіна у Львівському ботанічному саду  FRESHPR спільно з управлінням туризму та курортів ЛОДА вперше провели концерт симфонічно-естрадної музики під відкритим небом. Особливу локацію вибрали для особливої події – атмосферного звучання програми «Шампанські очі» – естрадно-симфонічної версії хітів Андрія Кузьменка у виконанні оркестру під керівництвом відомого українського диригента Миколи Лисенка. Концерт зібрав 1,5 тис. глядачів, серед яких рідні і друзі співака та його палкі шанувальники.

Хто для нас Андрій Кузьменко

На Львівщині щиро пишаються тим, що непересічна постать – Андрій Кузьменко – був уродженцем краю.

«Андрій Кузьменко був і є культовою особистістю, патріотом та людиною, чия творчість надихає, а вчинки є прикладом для інших. Концерт «Шампанські очі» у Ботанічному саду – це шана його таланту та нагода перенестися у світ творчості Андрія, яку дійсно цінують і люблять в Україні, а особливо вдома – на Львівщині.

Я думаю, що усі погодяться з тим, що Андрій був тією людиною, яка не знала обмежень та кордонів. Він був впевненим, не боявся і міг назвати речі своїми іменами. Усі ви погодитеся, що на сьогодні він залишається найбільш глибоким співаком української естради, який вмів своїми текстами висвітлити те, що є у нашій державі. Андрій є зразком того, ким треба бути, є прикладом для інших»– зазначив голова Львівської облдержадміністрації Маркіян Мальський.

Святкування Дня народження – радісне і феєричне

«Це було феєрично. Усі, хто відвідав концерт, – у захоплені. Надзвичайна локація і публіка. Я й досі під враженнями», – зазначила мама співака та ідейна натхненниця проекту Ольга Кузьменко.

Створенню програми «Шампанські очі» передувала копітка підготовча робота: для оркестру склали партитуру, а диригент Микола Лисенко залучив музикантів, які крім майстерності виконання класичної музики мають досвід виступів з естрадними виконавцями. Між репетиціями музиканти ближче знайомилися з творчістю і життєвим шляхом самого Андрія, читали його книги та розповіді про нього.

Головною особливістю програми «Шампанські очі» є те, що вона дарує відчуття щастя слухачам.

«Через те, що не звучать тексти пісень, забирається драматизм андрієвого тексту. Натомість маємо ніжне обігрування тем його хітів «Мам», «Люди як кораблі», «Шампанські очі» в естрадно-симфонічному жанрі, у стилі француза Поля Моріа. Інструменти звучать легко і радісно, і це передається публіці», – розповіла Ольга Кузьменко.

За її словами, акцент зробили власне на святкуванні Дня народження Андрія. Ведучі Мар’яна Романяк і двоюрідний брат співака Михайло Лазор, та диригент розповідали гостям цікаві історії про життя Андрія. А у другій частині вечора усі змогли дати того драйву, який він сам любив: у супроводі з відео його концертного виступу хором співали веселих коломийок.

Ольга Кузьменко зазначила, що концерт «Шампанські очі» у Львові став чудовим фіналом проекту. Упродовж року відбувся тур 15 містами України, проте, за оцінкою самої Ольги Кузьменко, він був не достатньо поміченим.

«Ми не мали достатньої спонсорської підтримки, було мало реклами, тому тур виявився малопомітним. І саме у Львові «Шампанські очі» досягли апогею. Я вдячна голові Львівської ОДА Маркіяну Мальському, начальниці управління туризму та курортів ЛОДА Наталії Табаці, компанії FRESHPR, усім, хто працював над організацією концерту, за підтримку, розуміння та професіоналізм», – сказала вона.

Творчість Андрія достойна симфонічної оправи

Диригент Микола Лисенко розповів, що і він, і музиканти з особливим хвилюванням очікували виступу у Львові.

«Для виступу у Львові запросили оркестр у повному складі, 24 особи. Тут ми відчули величезне піднесення: проходячи повз афіші славетних фестивалів, серед яких і афіша «Шампанських очей», відчуваєш, що Європа не за тисячі кілометрів, а дійсно є твоїм домом. Для репетицій нам надали сцену Львівської національної філармонії, де акустика викликає щире захоплення. Львівська гостинність спрацювала, – ми повністю поринули у творчість. Напевне, цей виступ був найкращий з усіх «Шампанських очей». Музиканти відкрили душу, бо головною мотивацією було стати дотичним до цієї атмосфери, до цього дійства», –розповів Микола Лисенко.

Він вважає, що львівську публіку вдалося здивувати навіть попри те, що львів’яни добре обізнані в оркестровій музиці, та дуже люблять і шанують Андрія Кузьменка.

«Перед концертом я помічав певний подив. Багато хто, здається, не усвідомлював, як можна поєднати творчість Андрія та оркестрово-симфонічне звучання. Чомусь ми не дивуємося, коли звучать рінгтони з мелодій авторства Йоганна Крістіана Баха чи Вольфганга Амадея Моцарта, але уявити нашого сучасника, земляка, людину, яка перевернула світ української рок-музики та залишила непересічний відбиток на нашому спільному шляху, у такому звучанні може не кожен. Проте результат переконав: творчість Андрія Кузьменка, його система образів, звертань, його внутрішній світ є достойними того, щоб бути у такій симфонічній оправі», – сказав він.

Концерт вдалося підготувати усього за місяць

Підготовка до заходу відбувалася у дуже стислі терміни, реалізувати задум допомогла особиста вмотиваність організаторів, любов і шана до Андрія Кузьменка.

«Батьки Андрія прийшли у ЛОДА з чітким баченням, що спільно ми можемо провести подію на належному рівні. Апелювати про роль і важливість постаті Андрія у житті українців потреби не було, ми одразу порозумілися.

17 липня Маркіян Мальський дав нам старт, а 17 серпня відбувся концерт. Зазначу, що захід з обласного бюджету не фінансувався, проте голова ЛОДА Маркіян Мальський не лише організаційно, але й фізично дав старт проекту. Він допоміг знайти нам двох партнерів і стартувати з продажем квитків.

До підготовки заходу ми залучили компанію FRESHPR, з якою маємо позитивний досвід організації конференційних і різних подієвих заходів. Під час спільного мозкового штурму придумали локацію, концептуальне наповнення заходу. Ідеї з’являлися блискавично, бо ми усі добре знайомі з творчістю Андрія, знаємо і любимо його пісні.

Загалом, цей захід вдалося реалізувати завдяки тому, що кожен, до кого ми звернулися – і виконавці, і партнери, хотів зробити особистий внесок у цей проект, робив це з любов’ю, з душею. Це допомогло покрити витрати на концерт. Зокрема, у Ботанічному саду нам надали 50-відсоткову знижку з оренди, а управління ДСНС Львівщини надало генератор для обігріву. Ми вдячні усім партнерам. Завдяки такому дружньому ставленню вдалося організувати це свято», – розповіла начальниця управління туризму та курортів ЛОДА Наталія Табака.

«Ми щасливі і горді тим, що Андрій був вихідцем з Львівщини. Багато мандрівників полюбляють відвідувати місця, пов’язані із відомими особистостями. Під час концерту відбувалася онлайн-трансляція, за якою стежило дуже багато людей. Сподіваємося, що ця подія стане додатковим стимулом відвідати Львівщину», – додала вона.

Чому обрали саме Ботанічний сад?

Зазначимо, спочатку Ольга Кузьменко пропонувала провести кілька концертів «Шампанські очі» у замках Львівщини, щоб привернути увагу до туристичного потенціалу краю. Проте подвір’я замків не можуть вмістити достатньої кількості гостей, тому почали шукати іншу локацію. Ідея провести концерт у Ботанічному саду у Львові виявилася оптимальною.

«У Ботанічному саду у той вечір панувала дуже тепла і гармонійна атмосфера. Це показує, що локація для проведення таких заходів обрана вдало. Ми задоволені, сподіваємося відвідувачі не менше. Усі колекції саду є у такому ж доброму стані, як були до проведення концерту. Це вдалося, оскільки підготовка була дуже ретельна, спільно з організаторами ми продумували усе до найменших дрібниць.

Ботанічний сад має досвід проведення Днів відкритих дверей, коли приходить по кілька, навіть 10-20 тис. людей, тоді дійсно буває перевантаження. Тут же була прогнозована кількість відвідувачів. Ботанічний сад готовий стати майданчиком для проведення камерних концертів класичної, джазової музики. Такий досвід має багато європейських ботанічних садів», – розповів директор Ботанічного саду ЛНУ ім. І. Франка Андрій Прокопів.

 

Креативність, ентузіазм, партнерство

«Мені ще досі складно повірити, що ми це зробили, і задум втілився уповні. Вечір був дуже емоційний, зачаровувала домашня атмосфера. Тему «Шампанських очей» розкрили вхідними келихами ігристого Fragolino Fiorelli, дякуючи компанії Regno. Усіх пригощали улюбленим печивом Андрія «22 кулаки борошна», яке вкладаючи частинку себе ночами пекла Олександра Мелекесцева, мама однієї з колег Наталії Табаки. Спрацювала ідея із дрес-кодом: чимало гостей пам’ятають слова Кузьменка «Яка різниця, скільки років твоїм кедам, якщо ти гуляєш у них Парижем!?», і таки прийшли у кедах. Слідуючи книзі Андрія «Я, Побєда, Берлін» для фотозони привезли автомобіль «Побєда». Його надав львівський реставратор Максим Кутлик. Це дало можливість ще більше перенестися у світ творчості співака», – розповіла керівник проекту у компанії FRESHPR Наталія Фуглевич.

За її словами, компанія має великий досвід організації різноманітних подій, проте проект підготовки масштабного концерту – вперше. Тому до співпраці залучили професіоналів – концертну агенцію «Промоушнс». Вони взяли на себе усе: від технічного оснащення сцени, до промоції та продажу квитків, і виконали завдання на 100%. Фудкорт для події забезпечив холдинг емоцій «!FEST». Також необхідно було подбати про прийом оркестру. Цим займалися туристичний оператор «Примавера Люкс», ресторан Buon Gusto, а спонсорський внесок компанії Моршинський завод мінеральних вод «Оскар» дозволив майже повністю покрити гонорари для них.

«Ми щиро вдячні усім партнерам у проведенні концерту «Шампанські очі», бо усі спільно змогли виказати нашу любов і шану Андрієві Кузьменку», – додала Наталія Фуглевич.

 

IV Форум місцевого розвитку об’єднав лідерів для втілення стратегії Карпатського прориву

IV Форум місцевого розвитку, який відбувся 25-27 червня 2019 року у місті Трускавець, підтвердив своє гасло #Карпатський_прорив: партнерство задля розвитку. Упродовж трьох днів відбулося 20 панельних дискусій, які зібрали близько 400 учасників з України та закордону.

П'ятий президент України, міністри, голова Верховної Ради та депутати, голови ОДА, представники органів місцевого самоврядування західних областей України, місцеві урядовці з Польщі, фахові експерти дискутували про перспективи розвитку регіонів, об’єднаних українськими Карпатами та їх розвиток крізь призму євроатлантичної інтеграції.

На Форумі представили кращі практик партнерств у різних сферах задля розвитку Карпат. Окрім широкого кола економічних, соціальних питань, окрему увагу приділили природоохоронним питанням, збереженню історико-культурної спадщини та розвитку туризму у Карпатському регіоні.

За інформацією ініціатора Форуму, голови Львівської облради Олександра Ганущина, у підсумку учасники ухвалили рішення ініціювати перед Європейською комісією впровадження пілотної програми підтримки регіональної політики українських Карпат у 2021-2028 роках. Також представників ЄС проситимуть включити Львівську область до території реалізації Програми транскордонного співробітництва Угорщина – Словаччина – Румунія – Україна і Дунайської транснаціональної програми у фінансовій перспективі 2021-2027 років.

Вже не вперше до організації Форуму місцевого розвитку долучилася комунікаційна компанія FRESHPR. Наша команда знову була відповідальна за всю айдентику події.

Для якісного забезпечення роботи учасників Форуму видали розширену програму Форуму та черговий номер журналу «Вісник Карпатського єврорегіону». Ми організували оформлення брендзони, медіазони, фотозони заходу, забезпечили друк зовнішньої реклами: банерів, афіш, бордів, сітілайтів для форуму та святкового концерту за участі українських зірок у Трускавці.

Четвертий номер корпоративного журналу «Bader UA» присвятили сталому розвитку

У червні вийшов четвертий випуск корпоративного журналу «Bader UA». Головною темою номера є сталий розвиток: системні покращення та інноваційні процеси, започатковані у компанії «Бадер Україна». Лідери залишаються лідерами надовго тому, що ретельно планують завтрашній успіх заздалегідь, а забезпечують його практичними кроками сьогодні.

На сьогодні компанія «Бадер Україна» є якісним прикладом промислового підприємства, де дбають не лише про відлагодженість виробничих процесів та збільшення обсягів виробництва, а дійсно про системний розвиток з повною мірою відповідальності перед партнерами, працівниками, кінцевими споживачами та довколишнім середовищем.

Свідченням цьому є те, що у компанії «Бадер Україна» запроваджують принципи інтегрованого менеджменту; підходів ощадливого виробництва на основі філософії LEAN; запустили систему екологічного управління; відбулося підвищення стандартів охорони праці. Про ці масштабні процеси, а також історії успіху та кар’єрного росту працівників, які надихають колег, читайте у черговому номері «Bader UA». Читати он-лайн

«Навчити клієнтів бути відвертими навряд чи вдасться. Щоб брак інформації не звів потім проект нанівець, треба добре розумітися у специфіці ринку, і проводити максимально деталізоване опитування перед завданням»

Микита Бондарєв - наш директор з розвитку, понад 12 років працює у PR. Займався різним: від політичних кампаній і виводу на ринок медцентру до проектів із місцевим самоврядуванням і роботи у великих агентствах.

В інтерв'ю для «MC Today» Микита розповів, про «темну» сторону роботи піарників з клієнтами та про особливості роботи самих PR-агенств.

Великі компанії – велика рутина

Близько семи років я працював у компаніях, а з 2015-го – в агентствах. Сторона клієнта мені ближча: там завжди взаємодієш із людьми, які приймають рішення, – власниками чи керівниками бізнесу.

Коли працюєш в агентстві, доводиться мати справу із менеджерами. На відміну від власників, вони, як правило, вирішують власну проблему, а не проблему бізнеса. Особливо якщо йдеться про глобальну компанію.

«Глобали» спускають менеджеру певні показники, він розуміє, що в українських реаліях їх нереально виконати, але не пояснює їм цього – боїться втратити роботу. Природно, усі завдання передає PR-агентству – і починається «найцікавіше».

Наприклад, одного разу нам потрібно було опублікувати в українських ЗМІ прес-реліз, абсолютно нерелевантний для ринку. KPI щодо виходів у ЗМІ був високий. Ми пояснили представнику замовника, що такий текст можна запхати хіба що на сайти-«релізопоглиначі». А він відповів: «Хлопці, а яка вам різниця?! Мені потрібна кількість публікацій, а якість ресурсів ніхто буде перевіряти».

Як з'являються «пекельні релізи»

Журналісти часто незадоволені, мовляв, «знову ці пекельні релізи» або «задовбали піарники своїми тупими дзвінками». Я їх прекрасно розумію – мене б це теж бісило, але робота працівника агентства – виконувати вимоги замовника, часто – нелогічні.

Наприклад, тобі доручають розіслати реліз із серії «У нас змінився шрифт на упаковці». Компанії думають, що це фантастичні зміни у світовій економіці. І спробуй їм довести, що медіа таке не публікують, а інформагентства навіть не відкриють такий реліз.

Другий тип релізу – «Ми прийняли три глобальні правила нашого розвитку». Ти починаєш пояснювати клієнту, що ці правила ніяк не поєднуються із українськими реаліями, і пропонуєш поредагувати текст так, щоб він став цікавим медіа.

У відповідь менеджери стандартно відмазуються: «Нам такий реліз прислали “глобали”. Ви – піарники, зробіть так, щоб його опублікували». Від такого типу менеджерів агентства страждають найбільше.

Кадри вирішують усе

Найчастіше запитання: «Чому ж агентства таку хрінь часто роблять, якщо ви усі такі розумні?». Логічне питання!

По-перше, розумні далеко не усі. Особливо це стосується прошарку «акаунтів». Є дійсно толкові: у клієнта усе детально розпитають, доб'ються максимально зрозумілого брифу і так далі. Але в основному це журба.

Тому найчастіше конфлікти в агентствах виникають між креативниками і акаунтами. Адже останні часто бояться писати клієнту уточнюючі питання: раптом вилають або клієнт вирішить, що акаунт некомпетентний. А який бриф – такий і креатив.

Інколи у контактної особи на боці клієнта складаються хороші відносини з акаунтом. Ніби ж хороша людина – он як старається. Навіть виходить щось. Напевне, спец. Давайте до себе візьмемо? І беруть. Учорашній клієнт отримує не піарника, а «трафік-менеджера», який просто завдання перенаправляв. Найчастіше – не вчитуючись. Така собі форма дідівщини: я ж стелився – нехай і переді мною стеляться.

По-друге, ці колишні акаунти часто хочуть працювати у креативі, але здібностей не вистачає.

Поки вони в агентствах – креатив їх просто відсуває від творчого процесу. А от коли колишній акаунт переходить на бік клієнта, там його агентство від творчого процесу уже не відсуне. Він же тепер клієнт. І у нього в руках чужі гроші, які він може віддати або не віддати тобі.

Тому так: або погоджуєшся робити хрінь, яка оплачує чек, або гордо йдеш шукати нового клієнта такого ж рівня платоспроможності. А це не так швидко.

Про підводні камені в роботі з клієнтами

Якщо ви про щось домовилися з клієнтом, але не прописали це у листі, – вважайте, що не домовилися.

Наприклад, ви робити захід на локації, яка має відношення до клієнта. Агентству ставлять KPI: згадка у ЗМІ назви заходу і місця, де він відбувся.

Виходить сюжет про захід, в якому показують локацію, представника клієнта, але не згадують назву компанії. Із відео зрозуміло, де все відбувалося і хто організатор, але менеджер клієнта може сказати «У загальний залік не беремо — компанія замовника не згадується». І не важливо, що ви обговорювали це попередньо, якщо нема письмового доказу.

А ще у великих компаніях завжди відбувається якась підкилимна боротьба: відділи один з одним не спілкуються, є розбіжності між співробітниками і так далі. Якщо ви хочете довгих і серйозних відносин з клієнтом – все це потрібно враховувати.

У нас колись із менеджером компанії мало до розриву контракту не дійшло. Причина банальна. Ми – відповідно до усіх протоколів і політик – після тестової розсилки новини, розіслали її у ЗМІ. Вона була актуальною: в топ-менеджменті з'явилася нова людина. Новину опублікували, а ми відхватили тонну гнівних листів і повідомлень від менеджера, що «не треба було». Причина була в якійсь незрозумілій особистій історії.

Часто клієнт не поспішає розповідати деталі агенству. Дещо свідомо замовчує, типу «навіщо вам знати зайве». А потім брак інформації знищує весь проект.

Навчити клієнтів говорити з агентствами відверто, думаю, навряд чи вдасться. Тому єдиний вихід мінімізувати помилки – добре розумітися на ринку, з яким працюєш, і максимально детально розпитувати клієнта по специфічних завданнях.

Культ KPI

Зазвичай KPI – це вимірювані критерії: кількість виходів, згадування бренда, поширення у соцмережах, залученість, потенційні охоплення.

Найскладніше визначити охоплення. Наприклад, реліз опублікували, умовно, в «Інтерфаксі», його передрукувало, умовно, видання «Новое Время». Скільки людей прочитали матеріал, ні агентство, ні менеджер з боку клієнта ніколи в житі не дізнаються. Тому що грошей за публікацію ніхто не платив, відповідно, журналісти цю інформацію давати не будуть.

Як піарники вираховують потенційне охоплення? Адреси «Інтерфакса» і «Нового Времені» заганяють у SimilarWeb, дивляться їх трафіки за день чи тиждень, сумують ці цифри і пишуть у звіті, що «реліз отримав 23 млн потенційних контактів».

Співпраця з нами

Київ

+38 044 453 74 79

вул. Дорогожицька, 1.

Львів

+38 032 247 00 43

пр. Крива Липа, 6, 2-й поверх.

Контакти